Werken zonder verspilling klinkt iedereen manager als muziek in de oren. En dat is nou precies wat je leert in de cursus Lean werken. De klant staat centraal en je creëert zoveel mogelijk waarde voor je klant. Al je bedrijfsprocessen worden verbeterd aan de hand van deze filosofie, waardoor je verspilling voorkomt en operationele kosten reduceert. Met als resultaat; een verbeterslag voor de hele organisatie!
Lean is erg populair, dit komt vooral door het feit dat er niet veel andere bewezen methodes zijn die zich:
- Focussen op de klant
- Focussen op efficiencyverbetering
- De mogelijkheid bieden om niet alleen top-down te verbeteren, maar ook bottom-up.
Wat betreft bedrijfsverbeteringen ligt de focus van oudsher op het verbeteren en optimaliseren van een specifiek onderdeel van het bedrijf. Als je vanuit het perspectief van de totale value chain verspillingen detecteert en elimineert, bespaart dit inspanning, geld en tijd. Door het verbeteren van de value chain stijgt de klanttevredenheid en gaan medewerkers met meer plezier naar het werk toe.
Binnen Lean zijn er verschillende niveaus, ook wel Belts genoemd. ATIM organiseert de theoretische Yellow Belt, Green Belt, Black Belt en Champion examens van het IIBLC®. Wil je sneller op veranderende klantwensen reageren en streven naar maximale winst? Bekijk dan een van onze Lean-opleidingen.
Lean Yellow Belt
Yellow Belt is de eerste stap in lean werken. In één dag leer je alle basisprincipes van Lean, waardoor je deel kunt nemen aan interne Leanprojecten. Met een Yellow Belt certificering heb je het doel van Lean helder voor ogen en begrijp je wat je rol is binnen projecten.